8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 38602
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1962
  • تعداد فروش: 6

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اهميت و آثار نماز در اسلام

دانلود تحقیق درمورد اهميت و آثار نماز در اسلام

0 2k
دانلود تحقیق درمورد اهميت و آثار نماز در اسلام

با دانلود تحقیق در مورد اهميت و آثار نماز در اسلام در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اهميت و آثار نماز در اسلام را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اهميت و آثار نماز در اسلام ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اهميت و آثار نماز در اسلام

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

تمام كوشش و تلاش ما در اين بخش از بحث بر اين است كه فضيلت نماز را در دين اسلام تبيين نموده و اهميت و جايگاه آن را روشن سازيم، به اين معنی كه اگر خواسته باشيم تعاليم و دستورات الهی را در دين از حيث درجه و مرتبه مورد ارزيابی قراردهيم نماز در چه مرتبهای از مراتب قراردارد و جايگاه آن در چه حدّی است؟ آيا میتوان آن را در عرض ساير تعاليم دينی قرارداد يا خير نماز از جايگاه ويژهای در دين برخوردار میباشد؟

عناوينی كه در اين فصل مورد بحث قرار خواهند گرفت در راستای همين هدف انتخاب شدهاند.

انشاء الله كه بتوانيم در تعقيب اين هدف خوانندگان محترم را مددی رسانده باشيم.

1 ـ ارزش و جايگاه نماز

نماز در مكتب انسان ساز اسلام از جايگاه ويژهای برخوردار بوده و هيچ عملی از اعمال دينی و افعال عبادی با آن قابل مقايسه نمیباشد و اگر خواسته باشيم تعاليم و دستورات دين را درجه بندی نموده و مراتبشان را مشخص نمائيم نماز در بالاترين درجه و مرتبه تعاليم دينی قراردارد. و از چنان ارزشی برخوردار است كه ساير ارزشهای دينی در عرض آن قرار نمیگيرند.

اگر درك و معرفت به ارزش نماز برای كسی حاصل گردد هرگز در آن كوتاهی نكرده و يا آن را ترك نخواهد نمود. در روايتی از امام صادق(عليه السلام)چنين آمده است كه: «هر گاه كسی به نماز ايستد رحمت الهی از آسمان بر او نازل میشود و فرشتگان اطراف او را احاطه میكنند و فرشتهای گويد: اگر اين نماز گزار ارزش نماز را میدانست هيچ گاه از نماز منصرف نمیشد»

و يا علی(عليه السلام) در حديثی میفرمايند: اوصيكم بالصلاةِ التی هی عمود الدين وقوام الاسلام فلا تغفلوا عنها.

«شما را سفارش میكنم به نمازی كه ستون دين و قوام اسلام است پس از نماز غافل نشويد»

خداوند در شب معراج به نبی مكرّم اسلام(صلی الله عليه وآله وسلم) حقايق بسياری را نمايان و متجلی ساخت كه يكی از آن حقايق كه بر پيامبر(صلی الله عليه وآله وسلم) آشكار گرديد نماز بوده است كه بصورت محملی از نور كه چهل نوع از انواع نور در آن بود و اطراف عرش خدا را احاطه كرده بود ظاهر گرديد. و به همين جهت آن سفير الهی فرمودهاند الصلاة نورٌ. «نماز نور و روشنايی است»

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر