6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 46542
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2460
  • تعداد فروش: 33

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد معاد

دانلود تحقیق درمورد معاد

0 2.5k
دانلود تحقیق درمورد معاد

با دانلود تحقیق در مورد معاد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق معاد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق معاد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد معاد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

معناي معاد

معاد از نظر لغوي به معناي برگشتن است و در اصطلاح به معناي دوباره زنده شدن آدمي پس از مرگ است .

اهميت معاد 

از موضوعات بسيار مهم و سرنوشت ساز انسان معاد است . انسان به دو دليل به تحقيق درباره معا علاقه مند است :

اول انسان ذاتا" علم دوست و حقيقت جوست . انسان مي خواهد بداند كه آيا زندگي اش با مرگ پايان مي يابد يا پس از آن زندگي ديگري خواهد داشت . دوم شناخت غايت و هدف زندگي براي انسان از اهميت زيادي بر خوردار است زيرا در شكل گيري فعاليت ها و اعمال انسان نقش مهمي دارد .

اهتمام قرآن به موضوع معاد:

پس از توحيد موضوع مهمي كه قرآن به آن اهتمامي ويژه دارد معاد است . شمار آيات قرآن درباره جهان پس از مرگ بيش از 1400 آيه است و اين تعداد آيه نشانگر اهميت معاد است .      

وابستگي معاد به روح:

معاد ارتباط تنگاتنگي با حقيقت انسان دارد و هر نظريه اي كه در باب حقيقت انسان پذيرفته شود در آن تاثير مي گذارد . معناي لغوي و اصطلاحي معاد عبارت است از بازگشت و زنده شدن آدمي پس از مرگ . ازمعناي معاد بر مي آيد كه بايد حقيقت ثابتي در انسان باشد كه بازگشت كند . از ديدگاه قرآن انسان موجودي دو ساحتي است تركيبي از بدن مادي و حقيقتي به نام نفس يا روح انساني . حقيقت انسان همان روح او است كه با متلاشي شدن بدن مادي باقي است .

نمونه هاي مشابه معاد:

خداوند در قرآن به نمونه هاي مشابه معاد اشاره مي نمايد تا روشن گردد كه خدا قدرت آن را دارد كه دوباره انسانها را زنده كند همان گونه كه خلقت اوليه ي آنها نيز به دست خدا بوده است .

1-ابراهيم و احياي مردگان

2-زنده شدن عزير

3-اصحاب كهف

4-زنده شدن مردگان به دست حضرت عيسي

5-رويش گياهان

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر