دانلود تحقیق درمورد آتشفشان چيست

دانلود تحقیق درمورد آتشفشان چيست

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد آتشفشان چيست

با دانلود تحقیق در مورد آتشفشان چيست در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آتشفشان چيست را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آتشفشان چيست ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آتشفشان چيست

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:28 صفحه

قسمتی از فایل:

آتشفشان چيست :

آتشفشان يک ساختمان زمين شناسی است که به وسيله آن مواد آتشفشانی (به صورت مذاب ، گاز ، قطعات جامد ياهر 3)از درون زمين به سطح آن راه می يابند. انباشتگی اين مواد در محل خروج، برجستگی هايی به نام کوه آتشفشان ايجاد می نمايد.
آتشفشان يکی از پديده های طبيعی و دائمی زمين شناسی است که در طول تاريخ زمين شناسی نسبتا بدون تغيير باقی مانده و در ايجاد، تحول و تکامل پوسته و گوشته زمين نقش اساسی داشته و دارد.
توليد مواد آتش فشانی و پديده های مؤثر در ايجاد آتشفشان از دوره پرکامبرين تا عهد حاضر تغيير چندانی نداشته است و آنچه در اين راستا تغيير کرده است، نوع دانسته ها، چگونگی انديشيدن و نحوه بهره گيری از آنهاست.آتشفشانها پديده های جهانی هستند و در ساير کرات منظومه شمسی به ويژه سيارات مشابه زمين يک پديده عادی محسوب می شود و آتشفشان بی شک در کيهان نيز رخ می دهد.
همچنين پوشش سطحی ماه اغلب با سنگ های آتشفشانی پوشيده شده است و بارزترين ارتفاعات مريخ توسط آتش فشانها ساخته شده است.

فوران های فومرولی در برخی کرات مانند قمر آيو در سياره مشتری يک پديده عادی می باشد. زبانه های آتش و لکه های خورشيدی را جدا از ماهيتشان، می توان نوعی فوران آتش فشانی در خورشيد تلقی نمود.
علم آتشفشان شناسی به مباحث نحوه تشکيل و تحول ماگما، چگونگی جابجايی و حرکت انواع مواد، گدازه ها و ماگماها و نيز تحولات آنها در اتاقک های ماگمايی، چگونگی فعاليت آتش فشان ها و گسترش مواد آتشفشانی در سطح زمين، چگونگی تحول مواد آتشفشانی و ... اشاره می کند. علم آتشفشان شناسی از برخی علوم زمين چون پترولوژی ، تکتونيک جهانی، ژئوشيمی، چينه شناسی ،

7,000 تومان