7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54609
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1640
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد گرايش كاركنان سازمان مالياتي و سازمان بيمه در مواجهه با تضاد هاي سازماني

دانلود مقاله درمورد گرايش كاركنان سازمان مالياتي و سازمان بيمه در مواجهه با تضاد هاي سازماني

0 1.6k
دانلود مقاله درمورد گرايش كاركنان سازمان مالياتي و سازمان بيمه در مواجهه با تضاد هاي سازماني

با دانلود مقاله در مورد گرايش كاركنان سازمان مالياتي و سازمان بيمه در مواجهه با تضاد هاي سازماني در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله گرايش كاركنان سازمان مالياتي و سازمان بيمه در مواجهه با تضاد هاي سازماني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله گرايش كاركنان سازمان مالياتي و سازمان بيمه در مواجهه با تضاد هاي سازماني ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد گرايش كاركنان سازمان مالياتي و سازمان بيمه در مواجهه با تضاد هاي سازماني

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده

اين تحقيق به منظور بررسي و مقايسه رفتار كاركنان سازمان مالياتي و سازمان بيمه در مواجهه با تضاد هاي (تعارض هاي) سازماني است . جامعه آماري اين تحقيق را كاركنان سازمان مالياتي (20 نفر) و سازمان بيمه (20 نفر) شهرستان نور تشكيل مي دهند.  ابزار اندازه گيري تحقيق پرسشنامه ، مديريت تضاد رابينز است .  پرسشنامه اين تحقيق، از طريق آزمون آلفاي كرونباخ بررسي شده كه برابر با 722/0 بوده است. نتايج بدست آمده از  پرسشنامه تحقيق نشان مي دهد كه رفتار كاركنان سازمان مالياتي و بيمه در  برخورد با تضاد هاي سازماني رابطه معني داري وجود دارد . آزمون خي دو نشان مي دهد بيشتر كاركنان سازمان مالياتي (65%) در مواجه با تضاد استراتژي كنترل ( شيوه رقابتي يكسان ) و (25%) استراتژي عدم مقابله ( شيوه هاي اجتناب و تطبيق يا سازش) و (10%) راه حل گرايي (شيوه هاي همكاري و مصالحه) استفاده مي كنند. سازمان بيمه نيز  (55 %) در مواجهه با تضاد هاي درون سازمان نخست از استراتژي عدم مقابله و  (40 % ) از استراتژي  كنترل و (5 ‌% ) از استراتژي راه حل گرايي استفاده مي كنند .

كليد واژه :  مديريت تضاد ؛ تعارض ؛ سازمان مالياتي ؛ سازمان بيمه ؛ شهرستان نور

مقدمه

در تمامي ادوار زندگي بشر، تعارض (تضاد) ، كشمكش و اصطكاك بين منافع رئيس و مرئوس ، كارفرما و كارگر، و يا كارمندان وجود داشته است. تعارض (تضاد) ، واقعيتي است كه بشر در طول تاريخ با آن آشنا بوده ، ولي متأسفانه به دليل عدم مديريت صحيح ، بيشتر تعارضات به ستيزه‌جويي و دشمني مبدل شده است (1،2) .

امروزه جوامع بشري به علت پيشينه ناخوشايندي كه از تعارض دارند ، به آن به عنوان يك پديده منفي مي‌نگرند . خانم ماري پاركر فالت به تعارض به عنوان يك مسأله بد و زيان‌آور نگاه نمي‌كند ؛ وي مي‌گويد: از طريق روابط انساني مناسب ، مي‌توان از تعارض موجود در راه پيشبرد اهداف سازماني استفاده كرد. در مقابل التون مايو تعارض در سازمان را يك بيماري اجتماعي مي‌داند (3). رابينز تعارض را فرايندي مي‌داند كه در آن يك طرف عمداً سعي مي‌كند كوشش طرف مقابل، گروه يا فرد ديگري را در نيل به اهداف مورد نظر سدّ نمايد يا باعث محروميت وي شود (4،5) .

تضاد در سازمان امري اجتناب ناپذير است .  تعارض اختلاف در رسيدن به هدفهاي سازمان است [6] ، امروز نيروي‌ انساني‌ به‌ عنوان‌ اصليترين‌ دارايي‌ سازمانها و به‌ عنوان‌ مزيت‌رقابتي‌ آن مطرح‌ است‌ وجود همكاري‌ و همدلي‌ بين‌ اين‌ منابع‌ ارزشمند از جمله‌ مهمترين‌ عوامل‌ اساسي ‌براي‌ موفقيت‌ در همه‌ سازمانها است. تعارض در سازمان اجتناب ناپذير و لزوما" براي سازمان غير ضروري نيست تعارض مي تواند خلاقيت را بيشتر و نو آوري و تغيير را ترويج دهد و يا ممكن است باعث اتلاف و تحليل انرژي و منابع سازمان شود براي مديريت صحيح تعارض بايستي مديران آن را به عنوان نيروي دائمي بشناسند[6] و با برخورد سازنده و صحيح در جهت پويائي سازمان ، آن را مديريت نمايند. بنابراين توانائي هدايت و كنترل‌ پديده‌  تضاد‌ در سازمانها از مهمترين‌ مهارتهاي‌ مديران‌ است‌ كه‌ مديران‌ امروز نيازمند آن‌ هستند.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر